Tintahal Design

El culto del Diablo

2009. augusztus 19. - Gecckopé

Merhogy.. lehet, hogy meg kéne tanulni spanyolul is, mert a GTA a mexikói-néger bandaháborúk nyomvonalán nem tartalmazott elegendő számú kifejezést, és a "cabron"-ozásból meg nem lehet megélni.. Persze megint csak a bor beszél belőlem egy olyan nap után, melyen durva dózis ultrahang feletti rezgést juttatott nekem első és eleddig egyetlen fiam. Ki tudja? Oliveira? Erről jut eszembe, talán a rendes tintahal oldalon már ajánlottuk mindenki figyelmébe Julio Cortázar írói munkásságát, de legújabban magyarra fordított könyve (amit természetesen ő már 1963-ban megírt csak a fordítás késett aszongya 7+30 az 2000+9 az 46 évet) a "Sántaiskola" (köcsög cím, mert magyarul sima "ugróiskola" az amit jelenteni akar, tudjátok amit krétával kell a flaszterra felrajzolni aztán hol fél lábbal hol két lábbal végigugrálni), szóval ezzel a könyvével már jóval előbb megteremtette azt a műfajt, amit később Steve Jackson és Ian Livingstone "tökélyre" fejlesztett a Kaland, Játék, Kockázat sorozat köteteiben. Csak ez még jobb, mert itt a könyvet végig lehet olvasni lineárisan, és úgy is van értelme és végig lehet olvasni ugrálva is! És mindez irodalomban. Nemrossz..

Mindenesetre a címben a Sziget fesztiválra akartam utalni mélykatolikus felfogásban, melyet ketten közülünk keményen végigéltek és egyik sem voltam én, tehát vártam volna egy remekbeszabott beszámolót a szakavatott kartársaktól, de eddig semmi. Persze lehet hogy csak türelmetlen vagyok, és a sokk még csak most jön ki embereinkből. Engem például meglepett, hogy tizenpárév után először volt nyereséges a Sziget.. Mármint Gerendai szerint. Ami kísértetiesen egybeesik azzal, hogy el szeretné adni az egész mókát és így némi eredményt nem árt felmutatni a vevőknek az eddig adómentes évek után..:)... Hogy hol van ilyenkor az APEH álig felfegyverzett végbélturkász kommandója, aki lefogja ezt az embert és kiveri belőle az előző évek eltüntetett millióit?!? Igen, tudjuk... Özv. Bárczi Benőné rokkant kisnyugdíjas utolsó kenyerét veszi el, mert eladta egy otthon kötött pammut pulóverét a lépcsőházban lakó Gizike néni férjének, és nem mutatott be számlát a tranzakcióról.. no Ő bűnhődik... jajjde populista lettem.. bocs, hat a bor...

Mindenesetre munka terén csak annyi történt, hogy minden megrendelő kivette a szabadságát végre, kivéve a numberone bestseller kiadót, és így csak minimális munkálatok történtek. Elkészült például a Rama legújabb receptkönyve, mely némi meglepetéssel szolgál majd a sütőporos felhők mögött rejtező háziasszonyoknak, nomeg némi palásthy-emmert borfesztes molinó is pendülőfélben van. A számláink külföldi behajtása továbbra sem működik, belföldön viszont virágzunk, mint az a bizonyos parlagfű, melynek irtásáról saját telekhatáron belül mindenki gondoskodjon azonnal, mer' valamitől nagyon tüsszögök!

Maradtam tisztelője!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tintahaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr661324389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fokaorr 2009.08.19. 23:11:06

meghato es hosszu volt ez az iras!

Gecckopé 2009.08.20. 20:12:52

:) olvastad már a Gyűrűk urát? No az hosszú!.. A meghatót elismerem, nekem is könnyek szöknek a szemembe így visszaolvasva..

fokaorr 2009.08.20. 22:51:57

lehet definialnom kellett volna a hosszut, mint olyat leginkabb.
Amugy konyvben elso eszmeleskor:
Old Shatterhand, es Winettou a bator indian a Nagy indiankonyv hasabjain - na, az hosszu meg nehez is!

pontosan:
n2.vatera.hu/photos/bf/6b/7d8_1_big.jpg
(borharisnya, ehehe)

Gecckopé 2009.08.21. 15:48:02

hmm.... Nemtom azt nem olvastam, ámde James Fenimore Cooper-nek van egy szintén nagy indiánkönyvre nevezett kötete (emlékeim szerint) amiben egyben benne van a Bőrharisnya, a Vadölő, Az utolsó mohikán meg még vagy két regény (szegény szegény Unkasz, Csingacsguk azóta is sír) .. no azzal is ölni lehetett, mármint súlyra..:)
Viszont a tartalomhoz nem sikerült a hozzászólás még mindig.. pedig te majdnem kinnvoltál szigeten is pl. tehát ha másban nem abban tudsz referálni, hogy hogy megszállta a jószellem Gerendai urat...:)

Ja most néztem meg a linkedet te tök! Ebben nem Winettou van óóó te sejtelmes majomláda! Hanem amiket fenn írtam..:)

dr. bíbic14 2009.08.23. 23:25:01

sziget beszámoló készül csak rosszul lettem, majd jobban.
süti beállítások módosítása