Pelevin könyve tetszett, annak ellenére, hogy az alapsztorit már többször elsütötte a világirodalom néhány száz jegyzett alakja (létünk csupán mások által írt történet, egy látomás - lásd még: buddhista tanok), de különös szépséget a sztorinak az orosz rendszerváltás körüli történések, valamint a főszereplő reklámszakmunkás mibenléte ad. Nyugati fogyasztói társadalom vs. keleti vadkapitalizmus, drogos látomások vs. újorosz rögvaló, Ishtar és Babilon vs. Sebestyén Balázs és RTL Klub, büntető reklám-koncepcók és storyboard vázlatok, súlyosabbnál betegebb szlogenek, vér, halál, és megint élet újra. Egyszóval olvassátok, mi ajánljuk! :)
"-Tényleg csak egy pillanatra! Szeretnélek megkérdezni, mint a target group képviselőjét, hogy milyen képzettársításokat vált ki belőled a parlament szó?
Husszeint nem lepte meg a dolog, rövid gondolkodás után így válaszolt:
-Volt al-Kazvininek egy poémája, A madarak parlamentje a címe. Arról szol, hogy harminc madár elrepült, hogy megkeressenek egy Szemurg nevű madarat, a nagy mestert és minden madár királyát.
-És minek repültek el királyt keresni, amikor parlamentjük volt?
-Ezt tőlük kérdezd meg! Meg aztán, Szemurg nem egyszerűen király volt, hanem meg nagy tudás kútfője is. Amit a parlamentről nem lehet elmondani.
-És mi lett a vége? - kérdezte Tatarszkij.
-Amikor átestek harminc próbán megtudtak: a Szemurg szó azt jelenti, hogy "harminc madár".
-Kitől?
-Az isteni hang mondta nekik."
(in: Viktor Pelevin: Generation 'P', Európa Könyvkiadó, Budapest, 2001, p.62-63.)