Olyan bőséges történéssorozattal súlyosbított volt a nyár (globálisan tekintve), hogy az csak na. Igaz mi, mint Tintahal mindig kimaradunk a nagy turbulens és kataklizmikus dolgokból. Nem jut ki nekünk a világválságból, chipsadóból, földrengésből, utcai harcokból, árokásásból, hulliganizmusból, meltdownból. A világóceán közepéből kiemelkedve, kősziklaként álljuk a felkorbácsolt tarajos hullámokat. Business as usual mondhatni. Vagy dolgos apátia. Itt van például a mai nap. Lássuk a listát! Knorr pörkölt artwork, szexi (!) Lipton key visual, Hohes C papírtálca, Dél-Afrikai borok plakát és árlista. Olyan mintha valami szürreális kollázst néznék Kolitól, de valahol minden mindennel összefügg. Ha nagyon akarjuk.
De van még érdekesebb: ma kaptam egy levelet (szoktam sokat de ez hasznos is volt!) a számlázó programunkat fejlesztő cégtől. Ez állt benne:
"Mit lehet tenni a magas árfolyamok ellen?"
A válasz igazából nagyon egyszerű és kézenfekvő, de nem könnyű megoldani:
Értékesítsen valutában, vásároljon forintban, azaz EXPORTÁLJON!
oké. valamivel lentebb pedig (azon cégeknek ajánlott tanács, akik valamiért nem tudnak exportálni):
De nézzük, hogy még mit lehet tenni a magas frank vagy euró árfolyam ellen. Még két dolgot tehetünk:
Optimalizáljuk a költségeinket.
Növeljük a bevételeinket.
És még mondják a hater-ek, hogy nincs semmi megoldás. Itt van pl. a sarki kocsma, ami nemsokára be fog zárni sajnos és ahol az Árpád-kori linóleum padló alatt a beton is felszakadozott és darabosan ropog a betérő vendég lába alatt, ráadásul a sör igazából sárga víz a vendégek pedig szürke füst-zombik. Holnap bemegyek és először bepróbálkozom a költségoptimalizálást elővezetni, ha nem érek célt jolly jokerként bedobom a bevételnövelést... Ezután megteszem ugyanezt a környékbeli hasonlóan lepusztult fodrászülettel, 100 forintos bolttal, hamburgeressel, papírbolttal, cipőbolttal, stb. Ha ezek után tönkre mennek, akkor csak magukra vethetnek az ostobák.
Na persze nem ők a target audience. Veszhetnek.