Én, mint lokál- és egyéb patrióta a fenti kejelentést általában pozitív irányban értem/használom. Most nem. Nyilván többen láttátok már a CIB bank új honlapját. Pszichológusok egész csapata hétfő óta vizsgálja az ügyet, hogy mi késztethette erre a magyarországi illetékes fejeseket?! Oké, rendben, engem már a logóváltás is kicsit elszomorított, titokban hullattam egy-két csepp könnyet a letisztult tarkabarka-mentesített dizájnért, node ott megvolt a megfelelő indok: az anyacég - alias Intensa Sanpaolo - az "egyszerűsítés, egységesítés, költséghatékonyság" szentháromságos jelszavával zászlaján bedarálta a különbözőt, a hazai ízt. Lényegtelen.
(Kis intermezzóként azért személyes tapasztalatból hozzátenném, tudjuk, hogy az ilyen multinacionális "egyszerűsétések és költséghatékony megtakarítások" általában fordítva sülnek el, hiszen így mindenféle design-t külföldön készíttet el az anyacég, és tőlünk nyugatra bizony nem forintért és nem annyi forintért dolgoznak ám a stúdiók mint itthon, ráadásul természetesen az ilyen kaliberű cégek nem kis ügynökségekkel dolgoztatnak (nagyon helyesen), hanem többszáz fős dizájnstúdiók - managerekkel, titkárnőkkel, senior- junior- superior businessdesignconsultantdirectorokkal a soraikban és a gyors haladás útjában - lesik a megrendelő kívánságát, és tátják igen nagyra éhes kis szájukat :)
Szóval oké, megvolt a dizájnváltás CIBéknél, bejött a gyerekfirkára emlékeztető, biztonságot nem annyira sugalló lógó+színrendszer. Végülis el lehet ezt is viselni, csak a pénzt ne tegyék zsebre nagyon látványosan. Lehet ezt értelmesen használni, mint ahogy látjuk is. Kérdés: akkor ez miért és hogyan?!
Még egy adalék a nagy uniformizáláshoz: most voltam a Rákóczi téren egy (talán a legújabb, közvetlen az épülő metró gödröcskéje mellett létrehozott) CIBfiókban, ahol mellőztek mindenféle csiricsárét, mindent fából és faszínekből hoztak össze, a logóktól kezdve a portálokon és világítótesteken keresztül át a berendezésig.. nesze neked multiegység..