Tintahal Design

Milyen béna ez a reklám!

2008. december 14. - dr. bíbic14

A fenti kijelentés sokszor, illetve többször hangzik el mint kellene. Most tisztázzuk ezt a kérdést örökre ok? A jó reklám nem vicces. A jó reklám elad. Mint az OMO liposzómái annak idején, mint a Danone bifidusa a közelmúltból. Ennyi.

A vicces, kurvajó zenéjű, klipszerű, Guy Ritchie-s stílusú stb. nem garancia arra, hogy megveszem a reklámozott tejfölt. És akkor csak a tévéről beszéltünk. Mert persze azért egy kampány nem csak tévéből áll, sőt. Aztán van olyan, hogy célközönség. Nem tetszik a Medvesajt műcsaládja? Na és? Annak akinek kell, hogy tetszen tetszik csak le kell menni a szolgálati Audival a zemberek közé és beszélgetni kell velük 5 percet. Na ugye. Tehát közelítsünk professzionálisan a kérdéshez, mert bár ez is egy olyan téma mint a foci vagy a politika (ld.: 10.000.000 szakértő országa), azért legalább ezen blog 4 olvasója terjeszthetné ezt a gondolatot.

Többek között azért nem olvasunk Kreatívot vagy bármilyen marketinggel foglalkozó szaklapot mert pl. van vélemény rovat, ami a fentiek alapján osztályoz, ítél, nyilatkoztat. Ki. Ezt üzenjük a terjesztő cégnek is, akiknél képtelenség lemondani ezen nívós szaklapot, pedig minden vallás idevonatkozó istene látja lelkeünket, minden létező kommunikációs eszközön megpróbáltuk*

* na jó a blog kimaradt. Eddig.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tintahaldesign.blog.hu/api/trackback/id/tr15821788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gecckopé 2008.12.15. 21:17:08

A jó vagy rossz reklámhoz itt akkor jöhetne a mostanában elhíresült mondás: "Nem tetszik? Akkor csinálj jobbat!"
Azért Bíbic... Ne mondd, hogy a Nő a szorzó tv és print kampánya akkora ász.. Ha valaki 60-as IQ alatt van akkor nem érti, hogy egy NŐ gólyalábbal megNŐl és a tippmixen is egyre csak NŐ a szorzó.. legalábbis a hármat egyszerre nem.. Aki viszont 60-as IQ felett van annak annyira szájbarágósan fostaliga az egész (ráadásul egy nagyon csúnya nővel, legalább erre figyeltek volna, na de a jó nők biztos nem tudnak gólyalábazni), hogy a hányinger kerülgeti a sárgazöld kreatív pavlovi reflexeként. A pont 60-as IQ-jú emberkék meg viszonylag vékony népességcsoport egy szerencsejáték zrt.-nek, nem?
Szóval azért csínján az ilyen megállapításokkal is mert átesel a ló túlliberálisan túrós másik felére! :)

Gecckopé 2008.12.15. 21:20:51

Ja és a borz anyukáról akinek kis disznó gyerekei vannak és egy mackó a férje, mindez légfrissítő reklámként, még nem is beszéltünk.. Lehet, hogy La Fontaine tapsikolna örömében ezen állatsereglet láttán, de azért egy jóérzésű parasztember (like me) szívesen kinyitná a szalonnásbicskát némi trécselés céljából az elfogadó brigáddal!

Gecckopé 2008.12.15. 21:42:38

Viszont, ha a Kreatív nem kell, ám legyen, feláldozom magam, add meg a címem és küldjék ide.. Nagy híve vagyok a szelektív hulladékgyűjtésnek, mindig repes a szívem mikor egész újságokat tömködhetek a papíros kukába! :)

dr. bíbic14 2008.12.16. 08:53:39

Szerencsejátékot értelemszerűen a lakosság szegényebbik és iskolázatlanabbik fele játszik. Jórészint. Ez tény. Ezért is vettem a múltkor egy hatoslottót...

dr. bíbic14 2008.12.16. 08:55:36

Liberealizmusról meg annyit, hogy az utolsó liberális ember Deák Ferenc volt. Azóta nem merném ezt használni senkire, magamra meg pláne.

dr. bíbic14 2008.12.16. 08:58:08

Megegyébként én nem tudom, hogy vagy vele, de ha fókuszcsoportos, kutatásra tesz be egy cég egy receptfüzetet akkor a pont a TV spotokat nem kutatja le senki? Hidd el de. Sőt megátalkodottan sok tapasztalatom van ezzel kapcsolatban. Ugye mégiscsak marketingen dolgoztam.

dr. bíbic14 2008.12.16. 08:58:57

Kreatívot megbeszéltük! :)

Gecckopé 2008.12.16. 09:03:17

És a fókuszcsoport ezt mondta: "Mindegy milyen csúnya az a nő, csak álljon gólyalábakra.. haha de vicces." No ezt az igazán nehéz elképzelni... Mint a receptfüzet megszondáztatását ami lássuk be elég egyedi eset volt... (a 7 év alatt egyszer sem találkoztunk még ilyennel)..

dr. bíbic14 2008.12.16. 09:17:42

igen mert azért designt /ha csak nem csomagolás/ nem szoktak kutatni, de ez egy éves promo avagy kampány része ami azért fontos...

A tippmixet szerintem nem kell kutatni...

Gecckopé 2008.12.16. 09:33:37

Hmm.. attól, hogy fennáll egy helyzet (mint mondjuk Magyarország gagyi-reklámcélközönség lakosainak IQ hányadosa), még nem biztos, hogy az jó és azt úgy kell elfogadni. Az edukáció meg hova vész el?! OK, tenni sokat nem bírsz ellene (hiszen mi is ebből élünk), de ettől még lehet véleményed ami bőven elmondhatsz, más nagyon úgysem maradt.. Szóval szerintem nem bűn azt kimondani, hogy ez vagy az szar, csak hozzá kell tenned, hogy "szerintem", és máris védted a támadásokat.. Véleményed mindig lehet, és azt mindig ki is mondhatod bébi! :) Demokrácija vagy mifene! I)

Gecckopé 2008.12.16. 09:41:03

"Mert a magyar ember ázsiai tér és idő feletti lelki alkatával, annak tág isteni ölelésében soha senkit származása miatt nem ítél el!" - Ez is egy vélemény volt.. elmondhatta, meghallgattuk... :)

dr. bíbic14 2008.12.16. 11:03:23

az edukáció részre: kicsit drága mulatság lenne egy cégnek 250.000.000 HUF-os kampányt edukációra költeni. merthogy inkább a termékét adná el. szerintem.

fokaorr 2008.12.16. 11:12:35

kutatas a tippmixert alapitvanynak atutaltam egy felet!

dr. bíbic14 2008.12.16. 11:27:16

de ne má' ne kutassunk már tippmixet. én ellene szavazok.

Gecckopé 2008.12.16. 14:18:58

Az edukációt nem úgy értettem, hogy elmagyarázza mondjuk a népnek, hogy ennyi és ennyi esélyed van az ötösre, más országokban így és így működnek a szerencsejátékok, 1889-ben Percival Mlongdong találta fel a lottóteóriát satöbbi, hanem! Gondoljunk csak a Mucha-féle bandára az 1800-as 1900-as évek fordulóján. A szecesszió egyik fő célja az volt, hogy a szépet, a vizuális kultúrát, az igényességet terjessze az alacsonyabb néprétegek között.. Mivel érte ezt el? Művészi igényű plakátokkal/hirdetésekkel, használati tárgyakkal (kanál, szék, asztal, naptár) stb.. Tehát nem arra alapoztak, hogy az emberek hülyék, hanem arra, hogy meg van bennük az igény a minőségi, "szép", dolgokra, persze a saját árszínvonalukon... Így gondolom az edukáció részét, ez pedig a megrendelő és persze a grafikus felelőssége.. SZERINTEM! :)

dr. bíbic14 2008.12.16. 14:32:43

Én is így gondoltam, hogy a vizuális kultúrába kéne invesztálniuk (ugye, ugye) a felelős cégeknek. A különbség annyi, hogy az információk pont 3500-szoros mértékben zúdulnak a mai emberre versus Mucha szlovákiája vagy az akkori Párizs. És el lehet mélázni egy-egy szivarreklámon, hogy milyen gyönyörű szecesszió indákkal veszi körbe a füst a szlogent, de ma más világot élünk. De! Mindennek megvan a helye! Egy ilyen printnek vagy tv spotnak is megvan a maga útja, de ezzel sokkal nehezebben találkozik az ember. A mass mediában az egyszerű, lebutított üzenetek átvitele a lényeg és nem a bonyolult cizellált üzeneteké. Viszont egy akvarell képekkel foglalkozó szaklap hirdetése bizton operálhat ilyesféle vizuális kavalkáddal.

Gecckopé 2008.12.16. 23:08:10

De ha ezen a logikán haladsz tovább (legalábbis a mass media vonalán), akkor az jön ki a végén, hogy egyik reklámnak sem kell szólnia semmiről, csak egy nagy piros felírat, hogy VEGYÉL, meg mellé egy termékkép, hogy mégis mit.. Mer ugye a körítés tök mindegy, úgyis elveszik a kavalkádban, a lényeg az egyszerű üzenet, ennél egyszerűbb üzenet meg nincs.. Ráadásul még őszinte is ami sokszor segít. Csak ez egy elég fordított evolúciónak tűnik, nemde?! :)...
Egyébként meg ugye szelektálunk, erősen szűrjük a beáramló információt akármennyire nyomják is belénk, viszont mennyivel kellemesebb szép vagy/és okos dolgok közül szelektálni, mint két hányás közül kiválasztani a kisebb ámde répát tartalmazót...
ehh mindegy.. erről évekig el tudnánk vitatkozni... lényeg, hogy a cégeknek jó, ha az emberek teljesen hülyék és csak a piros csillag-flekkben megjelenő sárga árakra figyelnek fel, főleg ha egy bombával vannak kombinálva, mert akkor nem kell új dolgokon gondolkodni, nem kell senkit oktatni, tényleg elhiszi mindenki, hogy a margarinban a színes darabok a vitaminok, és a mosópor lepacsizik a folttal, bemutatkoznak és csak utána kezdik a nagy csatát.......

dr. bíbic14 2008.12.17. 08:56:36

Persze most sarkítasz erősen, /VEGYÉL/, de azért nem ennyire drámaian kell felfogni a dolgokat, ráadásul én is azt írtam, hogy megvan a maga helye a kultúrális, szépérzéki, művészeti edukációnak. És ha már itt tartunk csak vesd össze a reklám evolúcióját így: 1850-ben hány reklám volt most mennyi van, illetve ehhez kapcsolódóan mennyi termék, szolgáltatás létezik. A megkülönböztetés fontos, de nem azon az áron, hogy elvesszen az üzenet, hogy a villamos ablakából kitekintve elsuhanó Mucha indákat nézzek, vagy valóban tudjam miről szól a reklám és megfejtsem ez alatt a 2,5mp alatt, hogy ki mit akart mondani /az indák mögött megbúvó igazság :)/. 150éve nem volt villamos sem, TV-sem, konzerv sem. A szép művészi, neadjisten köztéri hirdetések előtt megállt az akkori ember /talán/. Volt olyan, hogy séta, meg andalgás, meg kávéház, meg étterem hetente kétszer, az egész élet lassabb volt. Fordok helyett konflisok rótták a mostani Margit körutat. A nép, aki veszi a termékeket nem andalog. Eljut A-ból B-be. A lehető leggyorsabban. És nem mondhatni, hogy marhára nagy befogadókészsége lenne minden másra /lásd a metro népét/. Ez persze lefordítható TV-re is... Itt sem mondhatni, hogy a nem egyszerű, könnyen és gyorsan befogadható műsorok felé tart /illetve már ott van néhány kivételtől eltekintve -ahol megintcsak lehetnek "indák"/ a műsorszerkesztés vagy mi...

Szóval az evolúció nem a bonyolult felé halad szerintem, hanem az egyszerű és gyorsan befogadható dolgok felé. Olyan mint a természet. Az a reklám él túl, ami gyorsabban utat talál a befogadóhoz, alkalmazkodik a kor megváltozott ritmusához /ez szép volt :) Lásd még: gyorsétterem, önkiszolgáló éttermek, benzinkutak, automaták, bankkártyák, amik mind a gyorsaságot, egyszerűséget jelentik korunk rohanó világában :) Na persze, ha ez neked nem tetszik az nem baj. Sőt nagyon jó! Ezért szeretünk Téged!

Gecckopé 2008.12.17. 10:25:08

Egyébként csak szólok, Mucha a feltűnően egyszerű plakátjával tűnt fel anno, nem az indákkal :).. És az üzenete is nagyon egyszerű volt, egy nő meg a termék. Csak szép volt.. De az egész szócséplés onnan indult, ha megnézed, hogy azt mondtad nincsenek béna reklámok. Én meg azt mondtam, hogy engedtessék meg, hogy mindenkinek meglegyen a saját véleménye, szerintem igenis vannak, és teljesen normális, ha a "Milyen béna ez a reklám!" egyre többet elhangzik. Ennyi.. és tényleg fejezzük be mert csak ideges leszek :)..

fokaorr 2008.12.17. 10:40:29

dekurvasokidotok van!
holnap ivo

dr. bíbic14 2008.12.17. 12:07:00

holnap ivó. időnk nincs csak marha aktívak vagyunk :)

Gecckopé 2008.12.17. 12:54:25

akár az éjszaka rovására is marha aktívak vagyunk.. holnap ivó... ma ima!
Egyébként szeretünk magunkkal vitatkozni, de esetleg te is beleszólhatsz Fóka! :)

fokaorr 2008.12.17. 13:27:37

figyelj szőrös sügér, bazmeg itt en kemenyen dolgozom, nem am csak tologatom a pixeleket hebehob!

bena vitatok a bena reklamokrol teljesen hidegen (erted?!! hidegen!) hagy
melon kivul szarok a hatekonysagra, kizarolag az altalam "ijj bazmeg, ez kiraly" reklamok kotnek le :)

dr. bíbic14 2008.12.17. 13:30:41

ja így már értem a pixeltologatás az smafu mi? bezzeg a... mi is? telefonközpontos! :)

fokaorr 2008.12.17. 13:42:05

igenigen, nem is vartam mast
a pixelektol eddig terjed az erdeklodes :)

Gecckopé 2008.12.17. 15:48:33

Mekkora egy felesleges láb vagy te fóka! Holnap erre is iszunk! :)

fokaorr 2008.12.17. 16:15:40

te pixelmonsta!
nem vagyok ra melto!

dr. bíbic14 2009.01.13. 07:22:18

nem tudok új kommentet írni behalt a blog.hu admin felülete. pedig fontos lett volna.
süti beállítások módosítása